دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

رابطه داشتن مهمترین هدیه در زندگی

۱,۳۵۳ بازديد

یکی از کارهای خوب و زیبا در زندگی ایجاد ارتباطات است. در طول زندگی کارهای متعددی میخواهید انجام دهید و برای رسیدن به اهداف میبایستی برنامه ریزی کرده و درجه بندی کنید .

اهمیت حفظ روابط

طبق تجربیات اولین اولویت ایجاد ارتباطات میباشد چون مهمترین قدم در هر امری است.

۱-    روابط هدف نهایی مجموع نیازهای شماست

بنظر شما مهمترین نیاز مردم چیست؟ مادیات، پیروزی های بزرگ یا اشتهار.  عشق مهمترین احتیاج است. افراد  به دوست داشتن  نیازمندند وهمچنین نیاز دارند که دوست داشته شوند. گاهی این زیبایی دوست داشتن فراموش میشود. حس زندگی در عاشق بودن است. ایجاد ارتباط یکی از اسرار زیبای چشیدن این حس است.

۲-    بزرگترین لذات شما از روابط نشات می گیرد.

فداکاری و از خود گذشتگی در روابط تاثیر به سزائی دارد. هنگامیکه یک رابطه ایجاد میکنیم وقت، انرژی و هزینه گذاشته و همینطور فداکاری و از خود گذشتگی. به معنی اینکه صرفا به فکر خودمان نباشیم ؛ به دیگران هم اهمیت بدهیم  که حس بسیار زیبائی است.

۳-    فقط با داشتن رابطه واقعی می توان تاثیر عمیقی روی دیگران گذاشت

اکثرا حرفهای افرادی را که دوستشان داریم، قدرشان را میدانیم یا عاشقش هستیم برایمان دل نشین تر وقابل قبولتراست نسبت به کسانی که بخوبی نمی شناسیم زیرا که ایجاد رابطه درست باعث تاثیر خوب در دیگران میشود. پس باید سعی کرد تا حد امکان در ذهن و قلب دیگران نفوذ کرد و مطمنا آنان هم به شخصیت و نظرات ما ما احترام  متقابل را خواهد گذاشت.

۴-    رابطه خالصانه با عث حمایت از سوی دیگران در زمان مشکلات می شود.

زندگی پر از فراز و نشیب بوده و هرگز نمیدانیم فردا چه چیزی انتظارمان را میکشد.به تنهائی زندگی کردن بسیار دشوار است. مشکلات  و ناملایمات در هر مرحله از زندگی وجود دارد. کشیدن بار مشکلات زندگی به تنهائی امکان پذیر نمی باشد.  انسان نیاز به حمایت همنوعان خود دارد تا نه تنها در موقع شادی بلکه در زمان وقوع حوادث و ناگواریهای پیشبینی نشده کنارمان باشند . ما هم به همینگونه باید با دوستان  وفادار رفتار کنیم

تا بتوانیم راحت تر زندگی کرده و در روزهای خوب و بد دیگران هم سهیم باشیم.

۵-    بالاخره؛ روابط با اهمیت است

زندگی با تمام سختی ها، خوشی ها، چه دارا باشی چه ندار بالاخره به پایان میرسد

کسی نمی داند هر کسی در زمان مرگ به چه چیزی می اندیشد شاید گذشته مانند فیلمی به نظرمان بیاید ولی دیگر برایمان مهم نیست چون گذشته، ولی هم اکنون چیزی که اهمیت دارد لحظات آخرین است که میخواهیم عزیزانمان در کنارمان باشند و بری آخرین بار محبتشان را حس کنیم. می فهمیم که روابط خوب در زندگی بسیار مهم بوده. چه خوب است اگر این درس را در اوایل زندگی یاد بگیریم.

منبع: کانون مشاوران ایران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.