جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

سلامت جسمی یک امپراطور

۱,۴۵۲ بازديد

نام امپراطور: نام شما

امپراطوری شما: سرزمینی گمشده به وسعت بی نهایت، جایی که شما به آن تعلق دارید، از آن جا آمده اید، به آن جا خواهید رفت که باید توسط شما یافته و در صورت نیاز قسمت هایی از آن بازسازی یا مرمت شود.

تابه حال برای شما پیش آمده که خوابی را دیده باشید و بخواهید آن را با تمام وجود برای کسی تعریف کنید؟ در حالی که از توضیح و توصیف آن ناتوان باشید!؟

خواب شما ممکن است در سرزمین های دیگری اتفاق افتاده باشد و تنها احساس شما آن را درک کرده است، در مورد امپراطوری شما هم همینطور است.

در واقع هیچ کسی جز خود شما نمی تواند به درستی دریابد که امپراطوریتان کجاست و از چه چیزهایی ساخته شده است؟

آیا آن جا شب هم دارد؟ آیا درآن جا اصلا خورشید و ماهی هست؟

قوانین: اصولی که در همه امپراطوری ها تقریبا صادق است.

آئین ها: آئین های هر امپراطوری منحصر به فرد است، ولی ممکن است در بعضی امپراطوری ها برخی از آئین ها مشابه یکدیگر باشد.

یک امپراطور خوب به همه قشرها و طبقه های اجتماعی جامعه خویش توجه می کند، یقینا در سرزمین شما اقشاری هستند که به آن ها کمتر توجه شده و مورد بی مهری شما قرار گرفته اند، حتما به آن ها رسیدگی کنید.

مثلا ممکن است به دلیل کار و مشغله زیاد سلامت خود را به خطر انداخته باشید، پس باید هم اکنون به سلامتی خویش بیشتر اهمیت دهید، غذای سالم تر مصرف کنید یا اندکی ورزش کنید!

طبق آمار مرکز بهداشت و سلامت یکی از بزرگترین دانشگاه های دنیا کسانی که در زندگی بطور متوسط روزانه یک ساعت ورزش می کنند و غذای سالم مصرف می کنند بیش از هشتاددرصد کمتر دچار مشکلات و اختلالات جسمی می شوند!

من همیشه برای حفظ شادابی و سلامت جسمی، هزینه و وقت زیادی را صرف مراجعه به بهترین پزشکان دنیا کرده ام، نکته بسیار جالب و قابل تأمل این که من حدود دو سال بود که بطور مرتب نزد پزشکان سلامت می رفتم و از آن جمله یک پزشک ایرانی که نهایتا ملاقات با ایشان سبب مصرف قرص و یا انجام آزمایش هایی می شد، ولی از زمانی که همان پزشک به عنوان پزشک مخصوص من استخدام شده، رسیدگی به برنامه غذایی و پیگیری برنامه ورزشی روزانه من مهمترین اولویت های کاری او شده است!

این در حالی است که همین پزشک قبلا تمام انرژی خود را صرف تجویز قرص ها و آزمایشات من می کرد.

برگرفته از کتاب ثروتمندترین جوان ایرانی

منبع: فارس پاتوق

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.