چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

افرادی که دارای حساسیت به خود هستند بیشتر به زندگی طولانی تر و سالم تر زندگی می کنند

۱,۴۳۴ بازديد


آیا به توانایی خود در موفقیت پی برده اید یا باور دارید که حوادث زندگی عمدتا فراتر از کنترل شما هستند؟

به دقت در مورد پاسخ خود فکر کنید - این می تواند خطر مرگ و میر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

طبق مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه Brandeis و دانشگاه روچستر انجام شده است، افرادی که تحت کنترل هستند و اعتقاد دارند که می توانند به رغم سختی ها به اهدافشان برسند بیشتر احتمال دارد که زندگی طولانی تر و سالم تر داشته باشند، به خصوص در میان کسانی که تحصیلات کمتری دارند. این مطالعه به صورت آنلاین در مجله روانشناسی بهداشتی منتشر شد .

مطالعات قبلی نشان داده است افرادی که دارای دیپلم دبیرستان یا تحصیلات کمتری هستند، جوانتر از افرادی هستند که دارای تحصیلات دانشگاهی یا تحصیلات تکمیلی هستند. با این حال، این قانون سخت و سریع نیست. چرا؟

داستان های مربوطه

در این مطالعه، افراد کمتر تحصیل کرده با کنترل درک بالاتر، میزان مرگ و میر سه برابر کمتر از افراد دارای حساسیت کمتری داشتند. Margie Lachman، پروفسور مینی و هارولد فایرمن، استاد روانشناسی دانشگاه Brandeis و نویسنده در این مقاله، به نظر می رسد که احساس بالایی از کنترل، منفی بودن خطرات مرگ و میر در آموزش پایین را نفی می کند.

لاچمن می گوید: "حساسیت بالایی نسبت به مرگ و میر ناشی از اختلافات آموزشی است. "فردی که تحصیلات کمتری دارد، اما احساس حساسی از کنترل، از فردی که دارای تحصیلات عالی است، قابل تشخیص نیست."

محققان نگرش های مربوط به کنترل درک شده را با در نظر گرفتن اشتراک کنندگان به مجموعه ای از اظهارات، تعیین کردند. به عنوان مثال، شرکت کنندگان در این بیانیه آمده است: "گاهی اوقات احساس می کنم که در زندگی ام به سر می برم" و خواستند که توافقشان را از یک (به شدت مخالف) تا هفتم رتبه بندی کنند (کاملا موافقم).

بازی آنلاین

لخمن می گوید: پیامدهای بهداشت عمومی این تحقیق هیجان انگیز است.

لاچمن می گوید: "روش ها و استراتژی هایی برای بهبود حس یک کنترل وجود دارد و تجربیات آموزشی یکی از آنها است." "ما می توانیم این رویکردها را در برنامه های آموزشی و بهداشت عمومی به منظور افزایش نگرش ها و رفتارهای ارتقاء سلامتی و در نهایت کاهش خطرات مرگ و میر اجرا کنیم."

نویسندگان این تحقیق عبارتند از نیکولاس تورانیو و بنجامین چپمن از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، فرانک ایفورنا از مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان و استفان آگریکروائی از براندیس.

این تحقیق توسط موسسه ملی پیری حمایت شد و از داده Midlife در ایالات متحده (MIDUS)، یک نظرسنجی ملی بیش از 6،000 نفر استفاده کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.