جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

کشف تفاوتهایمان و نیازهای احساسی

۱,۴۶۹ بازديد

اصولا زنها و مردها از احساسات مختلفشان آگاه نمی باشند. در نتیجه ذاتا نمی دانند که چگونه باید از یکدیگر حمایت کنند. در یک رابطه، مردها نمونه ای واقعی از آنچه خودشان می خواهند، ارائه می کنند و زنها نیز آنچه را خودشان می خواهند! هر دو اشتباها تصور می کنند که نیازها و آرزوهایشان مثل هم می ماند. در نتیجه هر دو ناراضی و آزرده می شوند.

v_candle_64

هم مردها و هم زنها احساس می کنند که بیشتر ایثار می کنند تا برداشت.آنها احساس می کنند که عشقشان ناشناخته است و از آن قدردانی نمی شود. حقیقت امر این است که هر دو عشق می ورزند ولی نه به دلخواه طرف مقابلشان.

v_candle_64

مثلا زن فکر می کند که با سوالات دلسوزانه خود و ابراز دلواپسی به نظر مرد مهربان خواهد آمد. همان طور که قبلا صحبت کردیم این رفتار برای مرد بسیار کسل کننده است. امکان دارد احساس نماید که تحت سلطه است و نیاز به انزوا پیدا می کند. در این حالت زن گیج می شود چرا که اگر با خود او این نوع همدردی می شد، او بسیار سپاسگذار می شد. زمانی که زن می خواهد با محبت جلوه کند، مرد اگر در شرایط روحی بهتری باشد او را نادیده می گیرد و اگر در شرایط روحی بدی باشد، زن در این حالت برایش کسالت آور خواهد بود.

v_candle_64

مشاوره خانواده تهران مشاوره آنلاین مرکز مشاوره خانواده مشاوره آنلاین ازدواج مرکز مشاوره آنلاین

خردها هم متقابلا فکر می کنند که به زنها عشق می ورزند ولی با روشی ابراز عشق می کنند که ممکن است زن را وادار کند که احساس بی ارزشی و نداشتن حمایت نماید. وقتی که زن ناراحت است، مرد فکر می کند که اگر با گفته هایش سعی کند مشکل او را کوچک و ناچیز جلوه دهد، خیلی دوستش دارد و با او همدردی می کند. ممکن است بگوید “نگران نباش. اصلا مسئله ی مهمی نیست.” و یا اینکه کاملا زن را ندیده بگیرد چون به خیال خودش به او “فضا” می دهد تا آرامش خود را به دست بیاورد و داخل غارش برود! آنچه او همفکری و همدردی می پندارد، به زن احساس کوچکی، نامهربانی و بی توجهی می دهد.

v_candle_64

همان طور که قبلا گفته ایم، زمانی که زن ناراحت است، نیاز به شنونده و درک شدن دارد. بدون بصیرت به نیازهای متفاوت زن و مرد، مرد نمی تواند درک کند که چرا اقدامات او برای کمک به زن به شکست می انجامد.

مردان مریخی زنان ونوسی نوشته ی دکتر جان گری ترجمه ی لولیز عندلیب، اشرف عدیلی نشر علم

مرکز مشاوره مشاوره آنلاین مشاوره تلفنی مشاوره ازدواج مشاوره خانواده

fax

برای تعیین وقت مشاوره اینجا کلیک کنید: مشاوره حضوری مشاوره تلفنی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.