چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

کودکان نوپا خجالتی در صحبت کردن، اما نه در درک

۱,۴۱۹ بازديد


دانشمندان می دانند که کودکان نوپو خجالتی اغلب سخنرانی را به تأخیر انداخته اند، اما یک مطالعه جدید توسط دانشگاه کلرادو بولدر نشان می دهد که تاخیر در استفاده از کلمات به این معنا نیست که کودکان نمی فهمند که چه چیزی گفته می شود.

ماهیت ارتباط بین مانعهای رفتاری - مانند خجالت و ترسو بودن - و بدست آوردن زبان به تعویق افتاده به خوبی درک نشده است.

مطالعه جدیدی که در مجله Child Development منتشر شده است ، چهار توضیح ممکن برای این انجمن را آزمایش می کند: این کودکان خجالتی کمتر صحبت می کنند و بنابراین سخنرانی آنها به تعویق می افتد، که کودکان با گفتار تاخیری خجالت می کشند؛ زیرا صحبت کردن آنها مشکل است، گفته می شود، اما به سادگی به حرف زدن می پردازند و سخنرانی کودکان خجالتی در حقیقت طبیعی است، در حالی که سخنرانی بچه های خروجی از حد متوسط ​​است.

داستان های مربوطه

تیم تحقیقاتی، از موسسه ژنتیک رفتاری (BGG) و گروه روانشناسی و علوم اعصاب، CU-Boulder، شواهد مستمر را برای حمایت از تنها فرضیه که کودکان نوپا خجالتی در صحبت کردن، اما نه درک، به تأخیر انداختند.

Soo Rhee، نویسنده پژوهش و استادیار روانشناسی و علوم اعصاب، گفت: "کودکان مبتلا به رفتارهای مهار شده که ممکن است زیاد صحبت نکنند نباید دست کم گرفت." "والدین و معلمان باید آگاه باشند که ممکن است نیاز به تقویت زبان بیانگر آنها بیشتر باشد."

سامانه پرسش و پاسخ مشاور

برای مطالعه، محققان اطلاعاتی را که در مورد 408 مجموعه دوقلوها در 14، 20 و 24 ماهگی جمع آوری شد، زمانی که مهارت های زبان کودکان به سرعت در حال گسترش بود، بررسی کرد. داده های مربوط به ویژگی های مهار و گفتار 816 کودک نوپا از گزارشات والدین و مشاهدات محققان تهیه شده است. یادداشت ها هر دو توانایی کودک برای تکرار صداها و پاسخ به سوالات و همچنین توانایی کودک برای پیروی از دستورات بود.

تیم تحقیقاتی الگوهای خود را در چگونگی تغییر رفتار کودکان در طول زمان مورد بررسی قرار داد، این که آیا افزایش خجالت، به عنوان مثال، به دنبال یا تاخیر در سخنرانی است یا خیر. نتیجه این است که کودکان نوپا خجالتی بیش از آنچه که از صحبت کردن نشان می دهند را درک می کنند، خبر خوب و اخبار بد است.

رئی گفت: "خبر خوبی است که کودکان در تأمین زبان به تعویق افتاده نیستند." "اما نداشتن تمایل به گفتن هنوز ممکن است عواقبی داشته باشد."

مطالعات گذشته نشان داده است که سخنرانی با تاخیر ممکن است منجر به تعدادی از نتایج منفی بعد از زندگی شود، از جمله خودکفایی ضعیف و مشکلات اجتماعی.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.