شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

بالا بودن سن دختر چه مشكلاتي را به دنبال دارد؟

۱,۴۹۸ بازديد
  • تاریخ عضویت
    Apr 2014
    عنوان کاربر
    Member
    نوشته ها
    79
    پسندیده
    0
    مورد پسند
    0
     

    بالا بودن سن دختر چه مشکلاتی را به دنبال دارد؟

    صرفأ عشق و علاقه باعث خوشبختی و رضایت مندی از زندگی زناشویی نیست و قطعا باید عشق و علاقه مورد تأیید عقل و منطق قرار گیرید؛
    اما در مورد تفاوت سنی که غیر از مسأله روابط زناشویی و موضوع اینکه در تفاوت سنی در سنین بالا زن زودتر نیاز جنسی اش را از دست می دهد و به یائسگی می رسد ولی مرد ممکن است نیازهایی داشته باشد که احتمال عدم رضایت زناشویی و مشکلات بعدی وجود دارد می توان این مشکلات را در دو بعد توضیح داد که عبارتند از:

    بعد اول: اگر پسر بعد از گذشت مدتی از زندگی و کاهش احساسات اولیه نظرات دیگران برایش مهم باشد و فردی به قول معروف دهن بین باشد و مثلا در مقابل حرفهایی که خواهرها و خویشاوندان در مهمانی ها و گفتگوهای خصوصی دارند و درباره تفاوتها صحبت کنند ممکن است باعث سردی در روابط زناشویی و احساس ندامت از ازدواج شود.

    بعد دوم: مشاهده شده است که مردهایی که تفاوت های مذکور را دارند به طور کلی یک نوع احساس حقارت نسبت به همسرشان دارند و با اندک انتقاد و یا پیشنهاد احساس می کنند که به دلیل سن بالا یا تحصیلات، این انتقادات ویا پیشنهادات را همسر من دارد. که باعث می شود مرد برای اثبات قدرت و تسلط به رفتارهایی مانند امرو نهی های بی مورد ونامناسب روی می آورد و باعث ناسازگاری های شدید خانوادگی می شود.

    نکته دیگر اینکه در بعضی از موارد بالا بودن سن دختر مشکلات زیر را هم دارد:

    1- چون مسئولیت خانواده بر عهده مرد می باشد. اگر سن مرد بیشتر از زن باشد، بهتر می تواند از عهده مسئولیت زندگی برآید و گرنه جایگاه زن و مرد در خانه عوض می شود و در دراز مدت مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت؛ البته ممکن است که موارد استثنایی هم پیدا شود، ولی نباید استثنائات را ملاک قرار داد.
    2- اگر زن و مرد همسن باشند، موجب بروز اختلاف در زمینه های مختلف می شود. اگر مرد کمی بزرگ تر از زن باشد، همواره نسبت به همدیگر جذابیت خواهند داشت و از بروز اختلافات جلوگیری می کند؛ تفاهم و درک متقابل را افزایش مى ‏دهد؛ جذابیت زن برای مرد و بالعکس بیشتر می شود؛ امکان ارضای یکدیگر از نظر جنسى و پاسخ به عواطف متقابل دستخوش آسیب نمی شود.
     
     
  •  
     
    اگرچه این روزها طرفداران ازدواج با دختران بزرگتر از پسر کم نیستند ...

    ولی برخی کارشناسان معتقدند 90 درصد ازدواج هایی که دختر بیش از 4 سال بزرگتر است...

    در 5 سال اول زندگی مشترک منجر به تنش های رفتاری و جدایی می شود....

    سخنان دکتر "مجید ابهری" با ایسنا را بخوانید: «اگر مردان 10 تا 15 سال از همسر خود بزرگتر باشند

    مشکلی ایجاد نمی شود و اختلاف سنی 2 تا 4 سال زمانی که زن بزرگتر است ...

    نیز موجب بروز مشکل نمی شود اما اگر فاصله سنی زن و شوهر بیش از این باشد امکان به وجود آمدن اختلافات زناشویی بیشتر را فراهم می کند.»
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.