یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

چگونه اختلالات خواب بر روی درک ریسک در رانندگی تاثیر می گذارد

۱,۴۹۹ بازديد


در چارچوب یک پروژه تحقیقاتی اخیر، محققان دانشگاه گرانادا تحلیل می کنند که چگونه اختلالات خواب بر روی درک ریسک در رانندگی تأثیر می گذارد. برای این منظور، سه شبیه ساز نسل جدید ارائه شده توسط دانشکده روانشناسی استخدام خواهد شد.

 مرکز مشاوره تهران  

هدف از مطالعه اول این است که چگونه یک آپنه انسداد خواب اختلال خواب (OSA) خاص - بر روی درک ریسک در رانندگی و همچنین اثربخشی درمان در توسعه برای درمان آن تاثیر می گذارد. به طور مشخص، محققان دانشگاه گرانادا مطالعه می کنند که چگونه درمان های مختلف برای OSA باعث بهبود درک ریسک در رانندگی شبیه سازی شده می شود. برای این منظور، آنها با استفاده از یک روش چند بعدی (اندازه گیری های روانی، جسمی، رفتاری و ذهنی) موتور شبیه ساز موتور سیکلت Honda Riding Trainer (HRT) را مورد استفاده قرار دادند.

داستان های مربوطه

در حال حاضر دانشگاه گرانادا تنها مرکز تحقیقاتی در اروپا را به بررسی مکانیسم های ذهنی منتهی می کند که افراد را به رفتارهای خطرناک سوار موتور سیکلت می کند. این مطالعه می تواند مفید باشد در آینده برای تغییر و اجتناب از چنین رفتارهایی. دانشکده روانشناسی با سه شبیه ساز نسل جدید در سال 2009 به طور معمول برای مطالعه این نوع اختلالات در چارچوب توافق نامه ای با شرکت Honda Motor Co. (اروپا) مورد مطالعه قرار گرفت.

نرم افزار نوآورانه

شبیه سازی ها دارای یک نرم افزار نوآورانه توسط شرکت هوندا موتور طراحی شده اند. گروه تحقیقاتی به رهبریگالبرتو بوئلا کاسال (آزمایشگاه روان شناسی دانشگاه گرانادا) و استاد روانشناسی تجربی آنتونیو ساندیدو و از محققان Leandro L. Di Stasi Carolina D-az، Ra-l Quevedo Blasco و David Montalb-n تجزیه و تحلیل خواهد کرد که چگونه اختلالات خواب بر روی درک ریسک در رانندگی تاثیر می گذارد.

تعدادی از مطالعات ثابت کرده اند که بین اختلالات تنفسی مرتبط با خواب و حوادث ناشی از ترافیک رابطه نامطلوب وجود دارد. علاوه بر این، بسیاری از نویسندگان اشاره می کنند که افراد مبتلا به الگوهای خواب متفاوت عملکرد، توجه و انرژی متفاوت، و تصادفات ترافیکی در این نوع بیماران 2 تا 3 بار بیشتر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.