یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

محققان سه دلیل برای رفتار خرافاتی بیان می کنند

۱,۴۹۶ بازديد


طبق یک تحقیق جدید در زمینه پیشرفت تحصیلی دانشگاه ایالتی کانزاس، افرادی که بر این باور هستند که سرنوشت و شانس زندگی خود را کنترل می کنند، احتمالا خرافاتی هستند. اما در مواجهه با مرگ آنها احتمالا به خلع سلاح پایان می دهند.

این پروژه، به رهبری اسکات فلوک، یکی از فارغ التحصیلان لیسانس رشته لیزر K-State of May 2010 در زمینه روانشناسی، اولاته، بر ویژگی های شخصیتی منجر می شود که منجر به خرافات می شود. Fluke در سال 2009 با کمک دانش پژوهان تحصیلات تکمیلی Doreen Shanteau 500 دلار برای کار با راسل وبستر، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، Shorewood Ill، و دونالد ساوسیر، استاد روانشناسی دولتی K-State، شرکت کرد.

برای پروژه، "بررسی مجدد فرم و عملکرد خرافات"، تیم تعصب را به عنوان اعتقاد به یک رابطه گاه به گاه بین یک عمل، شی، یا مراسم و یک نتیجه نامربوط تعریف کرد. چنین رفتار خرافاتی می تواند شامل اقداماتی نظیر پوشیدن پیراهن خوش شانس یا استفاده از جواهرات موفق باشد.

پس از انجام دو تحقیق، محققان سه دلیل برای رفتار خرافاتی ایجاد کرده اند: افراد از خرافات برای کنترل عدم قطعیت استفاده می کنند؛ برای کاهش احساسات بی نظم؛ و به جای آنکه استراتژی های مقابله ای را آسان تر به تکیه بر خرافات متکی کند.

Saucier گفت: "بعضی از مردم بعضی از عقاید خود را بعنوان معلولیت می بینند." "این چتر دریایی است که فکر می کنند به آنها کمک می کند."

در اولین مطالعه، محققان با 200 نفر از دانشجویان کارشناسی، با پرسش از اینکه در مورد شانس یا سرنوشت اعتقاد دارند، چه پرسش هایی داشتند، در صورتی که دوست داشتند در کنترل و سؤال های دیگر باشند، پرسش های خود را مطرح کردند. یکی از کشفیات مهم این بود که افرادی که معتقدند شانس و سرنوشت زندگی خود را کنترل می کنند بیشتر احتمال دارد خرافاتی باشد.

در مطالعه دوم محققان میخواستند بدانند که چگونه افراد به مرگ واکنش نشان دادند و از آنها خواسته بودند تا در مورد چگونگی مرگ خودشان احساس کنند. این تیم به این نتیجه رسید که سطح خرافات شرکت کنندگان کاهش یافته است، زمانی که آنها در مورد مرگ خود فکر کردند، محققان به مرگ ناشی از عدم قطعیت شدید اشاره کردند.

داستان های مربوطه

فلوک گفت: "ما پیش بینی کردیم که وقتی مردم درباره مرگ فکر می کنند، آنها در تلاش برای بدست آوردن احساس کنترل بیشتری نسبت به آن رفتار می کنند." "چیزی که ما انتظار نداشتیم این بود که فکر کردن در مورد مرگ باعث می شود افراد احساس ناخوشایند کنند - مانند آنها نمی توانند آن را کنترل کنند - و این در واقع باعث کاهش اعتقادات روحانیون خواهد شد".

فلوکه ایده را برای پژوهش خود در یک دوره کارشناسی روش تحقیق در ترم اول خود را در K-State، زمانی که متوجه شد که بسیاری از سوالات بدون جواب در مورد روانشناسی و خرافات وجود دارد. او تصمیم گرفت موضوع را بیشتر به عنوان یک پروژه پژوهشی دنبال کند.

Fluke گفت: "من علاقه مند به خرافات بودم چون من را ناراحت می کند زمانی که مردم کارهایی را انجام می دهند که حس نمی کنند." "این باعث شد که من از جذابیت موفق خوبی برای انجام آزمایش بر روی یک آزمایش استفاده کنم تا اینکه برای آن مطالعه کنم. ما می خواستیم بدانیم که چرا مردم تقریبا به طور فعال خود را به دردسر می اندازند."

این پژوهش بخشی از برنامه تحقیقاتی جامع Saucier است و تیم در حال آماده سازی نتایج مطالعات خود برای انتشار است.

Saucier راهنمایی هایی برای جلوگیری از رفتار خرافاتی ارائه می دهد:

مشاوره رایگان تلگرام

  • اعتماد به نفس نداشته باشید و برخی از مالکیت ها را بر آنچه که در موقعیت کنترل دارید داشته باشید. Saucier گفت: "گاهی اوقات از بدبختی خود استفاده می کنیم تا خودمان را از قلاب بیرون کنیم، اما ما باید به جای آن تمرکز کنیم که ما می توانیم برای جلوگیری از شرایط دشوار در ابتدا تمرکز کنیم.
  • قاطع و فعال باشید Saucier گفت، افرادی که کمتر قاطع هستند بیشتر به خرافات اعتقاد دارند، و کسانی که فعال هستند، کمتر خرافاتی هستند.
  • در وضعیتی قرار نگیرید که در آن شما باید به بد شانسی تکیه کنید. اگر اتفاقات خوب رخ دهد، موفق نخواهد شد. Saucier گفت: اگر چیزی بد اتفاق می افتد و شما آن را بدبختی می نامید، آن را به عنوان یک مکانیزم مقابله پس از این واقعیت و نه قبل از این رویداد است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.