سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

مقابله با اضطراب انتظاری

۱,۳۵۷ بازديد


در صورتی که شما به اضطراب انتظاری دچار شده باشید، شما برای یک دوره زمانی طولی مدت در مورد یک موقعیت آینده تجسم شده ای ترس خواهید داشت که به عنوان یک تهدید غیرقابل پیش بینی تصور می کنید.

این شرایط سلامت روانی معمولا به عنوان یک اختلال خاص در نظر گرفته نمی شوند، بلکه به عنوان یک علامتی از اختلال های مربوط به اضطراب خاص در نظر گرفته می شوند که شامل اختلال مزمن، اضطراب عمومی شده و فوبیای اجتماعی می باشد.

در ساعات قبل از اتفاق برنامه ریزی شده یا چند ماه قبل از بروز موقعیتی که احتمال دارد هیچ موقع صورت نگیرد، احساس اضطراب شما به بالاترین سطح ممکن خواهد رسید.
مرکز مشاوره مگاروان
علائم

در صورتی که مطلع باشید که باید با موضوع مورد ترس خودتان مواجه شوید، ممکن است یک سری علائم فیزیکی و عاطفی در شما صورت بگیرند که شامل موارد زیر می باشند:

احساس حبس نفس
درد سینه
اسپاسم عضلانی
اندیشناکی
مشکلات تمرکز
احساس ترس

اضطراب انتظاری می تواند تا حد زیادی زندگی شما را محدود کند و شما به دنبال پیدا کردن راه هایی برای اجتناب از آن تجارب باشید.

این مورد می تواند روابط شخصی شما را دچار استرس کند، چرا که شما دچار حواس پرتی می شوید و به فکر فرو می روید.

در صورتی که به صورت مستمر دچار حواسپرتی شوید، ممکن است که صلاحیت شما برای انجام دادن کارتان با مشکل مواجه شود.
چگونه می توان یک فوبیا را از اختلال اضطراب مربوطه تشخیص داد
اختلال روانی
اختلال, اختلال اضطراب, اضطراب, روان پریشی, فوبیا, لیزا فریچر, وسواس فکری
بدون دیدگاه
اکثر اختلال های سلامت روانی علائم مشابهی را نشان می دهند. با این وجود، یک سری تفاوت های مهمی وجود دارد که متخصصان سلامت روان برای دشن یک تشخیص دقیق…
بیش تر بخوانید
داشتن خواب کافی می تواند مفید باشد

بر اساس عقیده متخصصان اعصاب UC بارکلی، داشتن یک خواب کافی می تواند برای بهبود اضطراب انتظاری مفید باشد، ولی نداشتن خواب کافی می تواند منجر به وخیم تر شدن شرایط شود.

این بدان دلیل است که نداشتن خواب مناسب منجر به تحریک بخشهایی از مغز شما، شامل بادامه مغز و قشر جزیره ای می شود که مربوط به پردازش عواطف هستند.

این یک چرخه نادرستی می باشد، به دلیل اینکه افرادی که از اضطراب رنج می برند، ممکن است مشکلاتی را در خوابیدن داشته باشند و محروم شدن آنها از خواب می تواند منجر به خشمگین تر شدن آنها شود.
ترس دوره ای در برابر اضطراب انتظاری

ترس دوره ای یک مدت زمان کوتاهی به طول می کشد و عبارت از واکنش نسبت به یک تهدید قابل پیش بینی می باشد.

در نقطه مقابل، اضطراب انتظاری درای یک مدت زمان طولانی تری می باشد و عبارت از واکنش نسبت به یک تهدید غیرقابل پیش بینی می باشد.

در یک مطالعه چاپ شده در مجله افسردگی و اضطراب[۱]، متخصصان اعصاب با استفاده از تکنولوژی اسکن تصویر برداری رزونانس مغناطیسی عملکردی[۲] (fMRI) نتیجه گیری کردند که این دو نوع از ترس مشابه یکدیگر نمی باشند، چرا که منجر به فعال شدن بخش های مختلفی در مغز می شوند.

[۱] Depression and Anxiety

[۲] Functional Magnetic Resonance Imaging

مرکز روانشناسی و روانپزشکی مگاروان
مشاوره طلاق رایگان
مشاور کودک خوب
مشاوره تلفنی فوری
مشکلات جنسی زناشویی
اختلال روانی شخصیت
اعتیاد مواد مخدر اینترنت
روانپزشک خوب

اضطراب انتظاری و پرواز

زمانی که شما دچار اضطراب پرواز می شوید، شما یک ترس موجود و در حال تجربه را در دنیای واقعی مشاهده می کنید.

شما بر روی صندلی یک هواپیمای واقعی می نشینید و در مورد بلند شدن آن نگران می شوید یا در صورتی که صدای ناشناسی را در طول پرواز بشنوید، دچار اضطراب می شوید.

در نقطه مقابل، در صورتی که شما یک اضطراب انتظاری در مورد پرواز داشته باشید، شما از پرواز تجسمی خواهید ترسید، و در صورتی که وارد هواپیما شوید، از اتفاقاتی که ممکن است صورت بگیرد، ترس خواهید داشت.

شما در خانه هستید و یک یا چند مورد از اتفاقات ناگوار پرواز تخیلی را تصور می کنید.

برای از بین بردن اضطراب مربوط به پرواز بعدی، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

پذیرش این تفکر که پرواز به اندازه کافی ایمن می باشد و ارزش رزور کردن یک صندلی را دارد و باید به خودتان بگویید که تفکر در مورد آن را متوقف کنید.
این واقعیت را بپذیرید که احتمال اتفاق افتادن حادثه ناگوار هوایی برای شما، کمتر از یک درصد می باشد و حتی این موضوع را بپذیرید که به هر صورت می خواهید این کار را انجام بدهید.
موقعیت خودتان را مجددا تنظیم کنید. برای مثال، در صورتی که ترس از آشفتگی شما را تا شب بیدار نگه دارد، به خودتان یادآوری کنید که بهترین حالت برای دچار شدن به آشفتگی بر روی صندلی شما می باشد که در آن کمربند ایمنی را هم می بندید.
نویسنده: لیزا فریچر[۱] – تمامی حقوق اثر متلق به تیم مگاروان است.
آخرین به روز رسانی: ۰۹ سپتامبر ۲۰۱۸

منبع: مقابله با اضطراب انتظاری- مرکز مشاوره
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.